De wereld van Delfts blauw
Delft is een stad met een rijk cultureel en historisch erfgoed. De gemeente streeft ernaar dit erfgoed de komende jaren beter toegankelijk te maken voor een breed publiek: binnen- en buitenlandse toeristen, het bedrijfsleven en de Delftenaren zelf. Het aanbod moet beter aansluiten bij het imago dat Delft wil uitstralen: een internationaal georiënteerde, creatieve en innovatieve stad met een rijk cultureel verleden. Een onlosmakelijk onderdeel van dit verleden is het wereldberoemde Delfts blauw.
Cicero Publiciteit kreeg de opdracht de strategische beleidsnota van de gemeente Delft op een creatieve manier te ‘hertalen’ in een fraai vormgegeven brochure. Deze verscheen in het Nederlands, Engels en Chinees.
Testimonial
“Trudy is als journalist flexibel, accuraat en multi-inzetbaar.”
Karin Kievit, projectleider bij Archief Delft
“Het is fijn werken met Trudy: vooraf duidelijk afspreken wat de bedoeling is, korte lijnen tijdens het project en prima resultaten of teksten op het afgesproken moment. Aanbevolen!”
Marie-France van Oorsouw, projectleider bij Archief Delft
“Al heel lang ken ik Trudy als een uitstekend onderzoeker, schrijver en interviewer. Jarenlang zaten we samen in de redactie van het magazine ‘Delf’, waarvoor ze artikelen en columns schreef en mensen interviewde. Ze heeft lange tijd gewerkt aan allerlei projecten van Erfgoed Delft, zowel aan publicaties als aan oral history-projecten. Haar laatste publicaties betroffen de Delftse musicus Pierre van Hauwe en een prachtige tekst bij het fotoboek Delft 40-45. Bij de speurtocht naar verhalen en beeldmateriaal voor dit boek werd nog eens duidelijk hoe geïnteresseerd zij is in haar gesprekspartners. Een fijn persoon om in de buurt te hebben!”
Bas van der Wulp, publieksarchivaris bij Archief Delft